Frequently Asked Questions

Masalah emel di Microsoft Outlook 'disconnected'
Last Updated 6 months ago

Semak akses emel melalui https://webmail.agc.gov.my/owa di web browser
image

Jika ERROR seperti dibawah, adukan di sistem e-senggara bawah kategori Tukar Katalaluan.

image

Jika anda tidak dapat login dan mengatakan ERROR emel anda dikuarantin maka anda boleh membuat aduan di sistem e-senggara dibawah kategori Emel/CVO/Lync

Anda boleh melihat paparan status emel Outlook seperti gambar dibawah bagi memastikan bahawa ianya disconnected atau tidak.

-Connected
image

-Disconnected
image

Jika ianya disconnected, cuba 'Repair' akaun emel anda dengan mengikuti beberapa langkah seperti dibawah;

1. Klik FILE
image

2. "Account Settings..."
image


3. Klik 'Repair... ' pada akaun emel seperti dibawah.

image


4. Klik 'Next'
image

5. Restart Outlook
image


6. Klik 'Finish' dan tutup semua aplikasi berkaitan Microsoft Outlook
image


7. Buka semula aplikasi Outlook dan tengok semula di status adakah ianya CONNECTED atau DISCONNECT,

image

jika ianya statusnya masih disconnected sila hubungi pihak helpdesk melalui aplikasi e-senggara di http://esenggara.agc.gov.my dan buat aduan baru untuk pemeriksaan lanjutan daripada pegawai teknikal.

Please Wait!

Please wait... it will take a second!